Hogyan írjunk panaszlevelet angolul? Illetve a legfontosabb kifejezések hozzá

Hogyan írjunk panaszlevelet angolul? Illetve a legfontosabb kifejezések hozzá

Nyelvvizsgán nagyon gyakori levélírási típusfeladat a panaszlevél írása.

Ahhoz, hogy elegendő pontszámot kapjunk a megoldásunkra, nem árt néhány olyan kifejezést tudnunk, melyek növelik szókincsünk választékosságát és nyelvtanunk minőségét.

Azonban nem elég csak annyi, hogy kívülről megtanuljuk ezeket a kifejezéseket, az is fontos, hogy azokat jól el tudjuk helyezni a levelünkben.

Ezért előbb gyorsan tekintsük át, hogyan építünk fel egy panaszlevelet.

A panaszlevél felépítése

I. A bevezetés
II. A panasz(ok) részletezése
III. A követelés

I. A bevezetés

Mint minden levelet, ezt is egy bevezető résszel kezdünk. Itt említjük meg, hogy milyen célból, illetve mivel kapcsolatban írjuk a levelünket. Ha pl. egy termékkel vagy szolgáltatással nem vagyunk elégedettek, akkor itt derüljön ki, hogy levelünk panaszlevél, és hogy pontosan melyik termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban teszünk panaszt.

Kifejezések és példák erre:

I am writing to complain about a product of yours which I have recently purchased.

I wish to complain in the strongest terms about the room service in your hotel.

I must complain in writing about a product (#BGR984) I bought from your online store a week ago.

Értelemszerűen ezeket a mondatokat könnyen át tudjuk úgy alakítani, hogy a terméket kicseréljük arra, amivel kapcsolatban mi szeretnénk panaszt tenni.

II. A panasz(ok) részletezése

A következő rész, ami több bekezdésből is állhat, a probléma, illetve a panaszunk részletesebb kifejtéséről szól. Itt említjük meg az összes tényezőt, amivel nem voltunk elégedettek. Hibás vagy hiányos a termék? Gond volt a szállítással? Goromba volt a személyzet? Itt fejtsük ki ezeket.

Előbb problémakörök tagolásához nézzünk meg pár kifejezést:

Firstly,

First of all,

My first complaint is …

The first problem is …

My first concern is …

Egy példa a gyakorlatból:

My first concern is that your company failed to provide me with a satisfactory service when I stayed at your hotel from 8-11/5/19 in room 607.

Átkötések további problémákra:

Secondly,

In the second place,

Not only, … but also …

Moreover,

In addition to this,

Egy példa a gyakorlatból:

Secondly, I had problems with the air conditioner and the refrigerator in my room.

In addition to this the staff was not at all courteous and prompt.

III. Követelés

Minden (valódi) panaszlevélnek van valamilyen célja, ami arra vonatkozik, hogy mit szeretnénk, mi történjen azután, hogy elküldtük a levelünket. Pénzvisszatérítést vagy kártérítést szeretnénk? Itt írjuk le konkrét követelésünket.

Példák követelésre:

I would be grateful if my money was refunded.

I would be appreciative if you could give me a full refund.

I would be thankful if you could look into the matter.

I would be grateful if you could send me a replacement.

Amint látható, ezeket a mondatok Conditional II-t használnak, így a levelünk nyelvtani színvonalát könnyen emelhetjük.

*

Talán ezek is érdekelhetnek:

*

Így használd az ‘alike’ szót

A ‘hard’ szó pontos jelentése

Start vagy begin? Mi a különbség?

*

Hogy semmiről ne maradj le, kövess minket Facebook-on is!